Friday, December 30, 2011

Tempoh percubaan dan PTM

Soalan : 

Assalamualaikum, Salam sejahtera


Saya ingin bertanya mengenai tempoh percubaan bagi SBPA

29. Bagi tujuan pengesahan dalam perkhidmatan, pegawai perlu memenuhi tempoh percubaan yang ditetapkan dan menghadiri Program Transformasi Minda (PTM) dengan jayanya kecuali bagi PPP Pengurusan Tertinggi, pegawai hanya perlu memenuhi tempoh percubaan yang ditetapkan.


SYARAT-SYARAT PERKHIDMATAN
Tempoh Percubaan
85. Mulai tarikh kuat kuasa SBPA, PPP yang dilantik secara tetap dikehendaki berkhidmat dalam tempoh percubaan antara enam (6) bulan hingga 24 bulan. PPP boleh disahkan dalam perkhidmatan setelah melalui tempoh percubaan sekurang-kurangnya enam (6) bulan dan memenuhi syarat pengesahan lain yang ditetapkan.
-- 

Adakah perkara 29 iaitu tempoh percubaan dan program transformasi minda dikenakan keatas penjawat awam yg telah dilantik dan disahkan dalam jawatan dibawah skim SSM atau hanya untuk penjawat awam yang dilantik pada atau selepas 1 Januari 2012

Sekian, terima kasih

Jawapan JPA :

Tuan,
Untuk makluman, tempoh percubaan 6 hingga 24 bulan dan PTM adalah terpakai kepada pegawai lantikan baru mulai 1.1.2012 dan tidak terpakai kepada pegawai yang telah disahkan dalam perkhidmatan.
Sekian, terima kasih.

(sila sertakan link ke blog ini apabila anda copy sebarang bahan)

0 comments: